Największym błędem firm reklamujących się na facebooku jest oczekiwanie natychmiastowej sprzedaży z tego kanału. Wyobraź sobie sytuację, że chłopak podchodzi do pierwszej, napotkanej kobiety i zadaje pytanie: „Wyjdziesz za mnie?”. Jakie jest prawdopodobieństwo, że usłyszy TAK ?
Analogicznie — Dlaczego zatem większość firm „od pierwszego wejrzenia” mówi do klienta „Kup Teraz” lub „Zamów” ?
Zanim zaoferujesz coś klientowi musisz zbudować z nim relacje, krok po kroku przekonać go, że wybór Twojej firmy jest najlepszą z możliwości.
Podstawy to:
- TREŚCI – Udostępniaj wartościowe informacje, które udowodnią, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie (artykuły, video, zdjęcia, animacje). Udostępniaj czym się zajmuje Twoja firma, jakie są tego efekty, opinie klientów.
- TARGETOWANIE – Musisz znać swoją grupę docelową ! Jest mnóstwo narzędzi, które Ci w tym pomogą:
- Brand24 – sprawdź jakie wzmianki w Internecie pojawiają się o Twojej firmie, branży lub produktach, usługach.
- Ubbersuggest – sprawdź jakich słów poszukują Twoi potencjalni klienci w Google
- Facebook Audience Insight – sprawdź kim są Twoi fani na facebooku.
- Sotrender – do analizy działań w social media konkurencji.
- ANALIZA – Facebook mocno postarał się, aby ułatwić marketerom weryfikowanie czy dana reklama jest dobrze dopasowana do grupy docelowej. Wpływa na niego wiele czynników. Oceniany jest w skali 1 do 10. Wystarczy 500 wyświetleń, aby poznać ocenę.
Treści należy dopasować do poszczególnych etapów ścieżki zakupowej klienta:
- Świadomość,
- Zaangażowanie,
- Konwersja czyli podjęcie decyzji zakupowej.
Nie przypadkowo tworząc kampanie na Facebooku masz do wyboru następujące cele marketingowe:
To właśnie 3 etapy, które musi przejść użytkownik, aby ostatecznie zostać Twoim klientem. Możesz wykorzystać do tego celu strategie video stosowaną przez najlepszych marketerów na świecie. lub dalej inwestować w reklamy, które krzyczą do klientów „Kup teraz”, ale nie oczekuj, że w ten sposób skuteczność reklam będzie wysoka, a koszt niski.
Lepszym wyborem jest zbudowanie strategii, która długoterminowo pozwoli Ci pozyskiwać nowych klientów.
Zostaw komentarz