Cześć, porozmawiajmy, bo mam dla Ciebie kilka marketingowych wskazówek…
#1 Jak mawiał Steve Jobs „Marketing is about values…”. Dawaj swoim klientom wartość, daj im więcej niż się spodziewają, a zostaną Twoimi ambasadorami. Koniecznie obejrzyj.
#2 Zbadaj swoją grupę docelową. Określ kim jest Twój idealny klient, gdzie spędza czas, co robi na co dzień, na jakie tematy dyskutuje w sieci, jakie ma zainteresowania i potrzeby. To wszystko ułatwi Ci planowanie działań marketingowych.
#3 Przeanalizuj działania konkurencji. Sprawdź jak się reklamują, co komunikują i zastanów się w jaki sposób Twoja firma wyróżnia się na ich tle.
#4 Ustal cele kampanii marketingowych. Czy celem jest pozyskanie nowych klientów, wzrost sprzedaży, a może budowa wizerunku ?
#5 Wskaż dokładnie co klient powinien zrobić odwiedzając stronę WWW. Odpowiedni Call to Action zwiększy Twoją szansę na sprzedaż.
#6 Reklamy w Google i na Facebook są skuteczne ! Są tańsze niż radio, prasa i telewizja, a za ich pomocą dotrzesz do większego grona potencjalnych klientów.
#7 Tworzenie bloga i pisanie artykułów to obecnie za mało. Zacznij publikować video i nagrywać live’y z działalności Twojej firmy.
#8 Wdróż analitykę internetową. W Internecie wszystko można zmierzyć, sprawdź, która kampania pozwoliła Ci pozyskać najwięcej klientów.
#9 Testuj różne kanały marketingowe, zrezygnuj z tych, które nie są efektywne, inwestuj w źródła, które przynoszą Ci efekt.
#10 Nie bój się eksperymentować. Najwięksi przedsiębiorcy eksperymentując szukają przewag na rynku. Podążaj tą drogą, a wyróżnisz się na tle konkurencji !
Powyższe wskazówki to fundament do skutecznych kampanii marketingowych. Nie wiesz jak się za to zabrać ? Napisz do mnie !
Jestem certyfikowanym ekspertem Digital Marketing Institute, Google, HubSpot. Pomagam firmom (między innymi: Energa, Esotiq, Unique Cars) w pozyskiwaniu nowych klientów przez Internet oraz w budowaniu strategii digital marketingu.
W 2018 roku miałem okazje szkolić się u boku Dennis’a Yu, marketera, który w Stanach Zjednoczonych realizuje kampanie m.in dla Golden State Warriors, Nike i American Airlines i od tego czasu mam okazje realizować kampanie w oparciu o jego strategie.
Doradztwo marketingowe w zakresie
- Analiza konkurencji
- Audyty SEO
- Analiza trendów marketingowych
- Strategia video w Internecie
- Personal Branding w Internecie
- Social Listening
- Wyznaczanie i weryfikacja celów dla kampanii marketingowych
- Strategia digital marketingu
- Planowanie kampanii marketingowych w Internecie
- Wybór narzędzi marketingowych
- Wdrażanie narzędzi marketingowych (Sales Manago, Live Chat, Edrone, Active Campaign, Getresponse, HotJar, Anyleads, SMS API i wiele innych).
- Zaawansowana analityka internetowa