Większość firm kampanie w Internecie zaczyna od narzędzi…
- Reklama na facebooku
- Pozycjonowanie
- Google AdWords
- Email marketing
- i tak dalej…
Bardzo dobrze, bo powyższe narzędzia dają ogromne możliwości targetowania reklam, personalizowana przekazu, mierzenia efektywności. Ale to wszystko nie ma znaczenia, jeżeli firma nie wie:
- kim jest grupa docelowa i potencjalni klienci?
- jakie są potrzeby tej grupy?
- jakie są korzyści oferty firmy?
- kim jest konkurencja i jaką ofertę komunikuje?
- gdzie potencjalni klienci się komunikują?
- jaki jest cel działań firmy w Internecie?
- jak zmierzyć czy kampania przynosi efekty i zysk firmie?
To wszystko nazywamy strategią i planowaniem i niezależnie z jakich narzędzi korzystasz, jeżeli Twoja firma nie potrafi odpowiedzieć na powyższe pytania to Twój marketing internetowy nie będzie efektywny…
Strategia Digital – Infografika
narzędzia i taktyki to tylko „wierzchołek” skutecznego digital marketingu…
Dlaczego potrzebna jest Ci Strategia Digital Marketingu ?
Dobry strateg potrafił wygrać bitwę nawet, gdy miał mniej liczebne wojsko oraz gorszą broń niż przeciwnik. Podobnie jest z dobrym strategiem Digital Marketingu, który potrafi rywalizować z konkurencją w Internecie mimo mniejszych budżetów marketingowych i zasobów ludzkich.
To od Ciebie zależy czy chcesz promować swoją firmę bazując na przypuszczeniach czy wolisz pozbierać potrzebne informacje i ustalić plan działania, taktykę, proces, który pozwoli efektywnie przygotować kampanie digital marketingową, określić potrzebne zasoby i budżety i co bardzo ważne w pełni kontrolować efekty podjętych działań.
… dlatego właśnie potrzebna jest Ci strategia Digital Marketingu, aby maksymalnie zwiększyć prawdopodobieństwo skuteczności kampanii marketingowej, na bieżąco kontrolować efekty i optymalizować w celu poprawy wyników.
więcej tutaj: 10 reasons you need a digital marketing strategy in 2017
Socjomania & Digital Marketing Institute
Na początku swojej drogi w digital marketingu zachwycałem się możliwościami narzędzi, z czasem coraz bardziej zdawałem sobie sprawę jak ważna jest strategia i wiedza o realnych potrzebach klientów. Brakowało mi uporządkowania tej wiedzy, poznania metodologii i procesów stosowanych przez światowe firmy.
Długo szukałem szkolenia, które dałoby mi taką wiedzę i w końcu znalazłem Digital Marketing Institute, w którym można zdobyć międzynarodowy certyfikat Professional Diploma Strategy & Planning. Instytut oraz certyfikat wspierany jest przez takie firmy jak Google, Facebook, Twitter, LinkedIn. Okazało się, że w Polsce jest firma, która reprezentuje DMI- SOCJOMANIA.
To właśnie w Socjomani przez półtora miesiąca wraz z grupą świetnych ludzi porządkowałem swoją wiedzę z zakresu strategii i planowania digital marketingu.
Jak oceniam szkolenie z strategii Digital?
Wszystko 10/10:
- Miejsce szkolenia,
- Sposób prowadzenia zajęć,
- Zakres i merytoryka kursu,
- Trenerów
- Pozostałych uczestników
- Zakres kursu
W jednym miejscu, pięknym lofcie, przy kawie, ciastku czy obiedzie grupa marketerów z doświadczeniem w różnych obszarach prowadzi ciekawe dyskusje i wymienia swoje doświadczenia. Wszystko pod wodzą dwóch trenerów, którzy mają dar do tłumaczenia zaawansowanych zagadnień w prosty i pełen pasji sposób:
- Karolina Majewska, wieloletni strateg, certyfikowany trener kursu Digital Strategy & Planning DMI, psycholog o specjalizacji w reklamie i zachowaniach konsumenckich.
- Bartłomiej Rak, założyciel Socjomani, certyfikowany trener Digital Marketing Institute, prelegent wielu konferencji marketingowych.
Skończyło się…
6 owocnych pełnych inspiracji tygodni skończyło się, teraz czas na przygotowania do egzaminu…
…bo wisienką na torcie, albo „truskawką” jak kto woli jest certyfikat Professional Diploma, który obecnie w Polsce ma tylko kilkanaście osób. Także trzymajcie kciuki ! 🙂
Wniosek końcowy
Strategia marketingowa to fundament skutecznych kampanii digital marketingowych.
Zostaw komentarz