Strategia Digital – brakujący element skutecznych kampanii w Internecie

Większość firm kampanie w Internecie zaczyna od narzędzi…

  • Reklama na facebooku
  • Pozycjonowanie
  • Google AdWords
  • Email marketing
  • i tak dalej…

Bardzo dobrze, bo powyższe narzędzia dają ogromne możliwości targetowania reklam, personalizowana przekazu, mierzenia efektywności. Ale to wszystko nie ma znaczenia, jeżeli firma nie wie:

  • kim jest grupa docelowa i potencjalni klienci?
  • jakie są potrzeby tej grupy?
  • jakie są korzyści oferty firmy?
  • kim jest konkurencja i jaką ofertę komunikuje?
  • gdzie potencjalni klienci się komunikują?
  • jaki jest cel działań firmy w Internecie?
  • jak zmierzyć czy kampania przynosi efekty i zysk firmie?

To wszystko nazywamy strategią i planowaniem i niezależnie z jakich narzędzi korzystasz, jeżeli Twoja firma nie potrafi odpowiedzieć na powyższe pytania to Twój marketing internetowy nie będzie efektywny…

Strategia Digital – Infografika

narzędzia i taktyki to tylko „wierzchołek” skutecznego digital marketingu…

Dlaczego potrzebna jest Ci Strategia Digital Marketingu ?

Dobry strateg potrafił wygrać bitwę nawet, gdy miał mniej liczebne wojsko oraz gorszą broń niż przeciwnik. Podobnie jest z dobrym strategiem Digital Marketingu, który potrafi rywalizować z konkurencją w Internecie mimo mniejszych budżetów marketingowych i zasobów ludzkich.

To od Ciebie zależy czy chcesz promować swoją firmę bazując na przypuszczeniach czy wolisz pozbierać potrzebne informacje i ustalić plan działania, taktykę, proces, który pozwoli efektywnie przygotować kampanie digital marketingową, określić potrzebne zasoby i budżety i co bardzo ważne w pełni kontrolować efekty podjętych działań.

… dlatego właśnie potrzebna jest Ci strategia Digital Marketingu, aby maksymalnie zwiększyć prawdopodobieństwo skuteczności kampanii marketingowej, na bieżąco kontrolować efekty i optymalizować w celu poprawy wyników.

więcej tutaj: 10 reasons you need a digital marketing strategy in 2017

Socjomania & Digital Marketing Institute

Na początku swojej drogi w digital marketingu zachwycałem się możliwościami narzędzi, z czasem coraz bardziej zdawałem sobie sprawę jak ważna jest strategia i wiedza o realnych potrzebach klientów. Brakowało mi uporządkowania tej wiedzy, poznania metodologii i procesów stosowanych przez światowe firmy.

Długo szukałem szkolenia, które dałoby mi taką wiedzę i w końcu znalazłem Digital Marketing Institute, w którym można zdobyć międzynarodowy certyfikat Professional Diploma Strategy & Planning. Instytut oraz certyfikat wspierany jest przez takie firmy jak Google, Facebook, Twitter, LinkedIn. Okazało się, że w Polsce jest firma, która reprezentuje DMI- SOCJOMANIA.

To właśnie w Socjomani przez półtora miesiąca wraz z grupą świetnych ludzi porządkowałem swoją wiedzę z zakresu strategii i planowania digital marketingu.

Jak oceniam szkolenie z strategii Digital?

Wszystko 10/10:

  • Miejsce szkolenia,
  • Sposób prowadzenia zajęć,
  • Zakres i merytoryka kursu,
  • Trenerów
  • Pozostałych uczestników
  • Zakres kursu

W jednym miejscu, pięknym lofcie, przy kawie, ciastku czy obiedzie grupa marketerów z doświadczeniem w różnych obszarach prowadzi ciekawe dyskusje i wymienia swoje doświadczenia. Wszystko pod wodzą dwóch trenerów, którzy mają dar do tłumaczenia zaawansowanych zagadnień w prosty i pełen pasji sposób:

  • Karolina Majewska, wieloletni strateg, certyfikowany trener kursu Digital Strategy & Planning DMI, psycholog o specjalizacji w reklamie i zachowaniach konsumenckich.
  • Bartłomiej Rak, założyciel Socjomani, certyfikowany trener Digital Marketing Institute, prelegent wielu konferencji marketingowych.

Skończyło się…

6 owocnych pełnych inspiracji tygodni skończyło się, teraz czas na przygotowania do egzaminu…

…bo wisienką na torcie, albo „truskawką” jak kto woli jest certyfikat Professional Diploma, który obecnie w Polsce ma tylko kilkanaście osób. Także trzymajcie kciuki ! 🙂

Wniosek końcowy

Strategia marketingowa to fundament skutecznych kampanii digital marketingowych.

Piotr Podbielski

SEM

Share
Opublikowane przez
Piotr Podbielski

Ostatnie wpisy

Jak mierzyć efekty pozycjonowania stron ? 23 najważniejsze wskaźniki

Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI – key performance indicators) są wykorzystywane niemal w każdej branży do…

5 lat ago

Jak w 5 minut pobrać napisy z video na Facebooku?

Jak wyeksportować napisy z video na Facebooku i kiedy może Ci się to przydać ?…

5 lat ago

Personal branding – jak budować markę osobistą i wykorzystać do promowania biznesu ?

Twoja marka osobista nie jest tym jak mówisz o sobie, ale jak inni mówią o…

5 lat ago

Jak wyprzedzić konkurencję w Internecie w 2019 roku ?

Bystrzy przedsiębiorcy i marketerzy w 2019 roku skupią się na pionowych materiałach video, aby budować…

5 lat ago

Poznaj strategie Video 3×3 oraz 1$ a Day, by w pełni wykorzystać możliwości content marketingu

Pod koniec sierpnia w Phoenix miałem okazje szkolić się u boku Dennis Yu i Logan…

6 lat ago

Jaki błąd popełniają firmy reklamując się na Facebooku?

Największym błędem firm reklamujących się na facebooku jest oczekiwanie natychmiastowej sprzedaży z tego kanału. Wyobraź…

6 lat ago