Jaki błąd popełniają firmy reklamując się na Facebooku?

Największym błędem firm reklamujących się na facebooku jest oczekiwanie natychmiastowej sprzedaży z tego kanału. Wyobraź sobie sytuację, że chłopak podchodzi do pierwszej, napotkanej kobiety i zadaje pytanie: „Wyjdziesz za mnie?”. Jakie jest prawdopodobieństwo, że usłyszy TAK ?

Analogicznie — Dlaczego zatem większość firm „od pierwszego wejrzenia” mówi do klienta „Kup Teraz” lub „Zamów” ?

Zanim zaoferujesz coś klientowi musisz zbudować z nim relacje, krok po kroku przekonać go, że wybór Twojej firmy jest najlepszą z możliwości.

Podstawy to:

  1. TREŚCI – Udostępniaj wartościowe informacje, które udowodnią, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie (artykuły, video, zdjęcia, animacje). Udostępniaj czym się zajmuje Twoja firma, jakie są tego efekty, opinie klientów.
  2. TARGETOWANIE – Musisz znać swoją grupę docelową ! Jest mnóstwo narzędzi, które Ci w tym pomogą:
  • Brand24 – sprawdź jakie wzmianki w Internecie pojawiają się o Twojej firmie, branży lub produktach, usługach.
  • Ubbersuggest – sprawdź jakich słów poszukują Twoi potencjalni klienci w Google
  • Facebook Audience Insight – sprawdź kim są Twoi fani na facebooku.
  • Sotrender – do analizy działań w social media konkurencji.
  1. ANALIZA – Facebook mocno postarał się, aby ułatwić marketerom weryfikowanie czy dana reklama jest dobrze dopasowana do grupy docelowej. Wpływa na niego wiele czynników. Oceniany jest w skali 1 do 10. Wystarczy 500 wyświetleń, aby poznać ocenę.

Treści należy dopasować do poszczególnych etapów ścieżki zakupowej klienta:

  • Świadomość,
  • Zaangażowanie,
  • Konwersja czyli podjęcie decyzji zakupowej.

Nie przypadkowo tworząc kampanie na Facebooku masz do wyboru następujące cele marketingowe:

To właśnie 3 etapy, które musi przejść użytkownik, aby ostatecznie zostać Twoim klientem. Możesz wykorzystać do tego celu strategie video stosowaną przez najlepszych marketerów na świecie. lub dalej inwestować w reklamy, które krzyczą do klientów „Kup teraz”, ale nie oczekuj, że w ten sposób skuteczność reklam będzie wysoka, a koszt niski.

Lepszym wyborem jest zbudowanie strategii, która długoterminowo pozwoli Ci pozyskiwać nowych klientów.

Piotr Podbielski

SEM

Komentarze

Share
Opublikowane przez
Piotr Podbielski

Ostatnie wpisy

Jak mierzyć efekty pozycjonowania stron ? 23 najważniejsze wskaźniki

Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI – key performance indicators) są wykorzystywane niemal w każdej branży do…

5 lat ago

Jak w 5 minut pobrać napisy z video na Facebooku?

Jak wyeksportować napisy z video na Facebooku i kiedy może Ci się to przydać ?…

5 lat ago

Personal branding – jak budować markę osobistą i wykorzystać do promowania biznesu ?

Twoja marka osobista nie jest tym jak mówisz o sobie, ale jak inni mówią o…

5 lat ago

Jak wyprzedzić konkurencję w Internecie w 2019 roku ?

Bystrzy przedsiębiorcy i marketerzy w 2019 roku skupią się na pionowych materiałach video, aby budować…

5 lat ago

Poznaj strategie Video 3×3 oraz 1$ a Day, by w pełni wykorzystać możliwości content marketingu

Pod koniec sierpnia w Phoenix miałem okazje szkolić się u boku Dennis Yu i Logan…

6 lat ago

Czego przedsiębiorcy mogą nauczyć się od najlepszego tenisisty na świecie

Coraz więcej startupów, korporacji, organizatorów eventów zaprasza sportowców i trenerów do mówienia o przywództwie i…

6 lat ago