Coraz więcej osób posiada swoje profile na LinkedIn. Pewnie Ty też ? Ale czy wykorzystujesz to narzędzie do pozyskiwania klientów?
Oto 10 pomysłów na to, aby w pełni wykorzystać potencjał LinkedIn do nabywania kontaktów biznesowych.
Wyobraź sobie, że jesteś na konferencji biznesowej, na której głównym celem jest nabywanie nowych kontaktów. Zazwyczaj przeprowadzasz krótkie rozmowy, gdzie obie strony starają się jak najszybciej opisać czym się zajmują, co są w stanie zaoferować i czym wyróżniają się od innych. Taki zwięzły i konkretny opis powinien znaleźć się na Twoim profilu LinkedIn. Możesz wykorzystać do tego moduł „Podsumowanie”, który jest dostępny w edycji profilu. Dzięki temu każda osoba przeglądająca Twój profil błyskawicznie uzyska najważniejsze informacje, a Ty zwiększasz swoje szanse na pozyskanie kontaktu, klienta, współpracownika.
Stale powiększaj grono kontaktów biznesowych. Każdego dnia poświęć kilka minut i przejrzyj zakładkę „Osoby, które możesz znać”. LinkedIn sugeruje kontakty, które mają wspólne cechy z Twoim profilem. Konferencje, spotkania biznesowe to świetne miejsce do nabywania nowych znajomości, wszystkie poznane osoby dodaj do sieci kontaktów.
Graj Fair. Dodawaj do znajomych tylko osoby, które rzeczywiście znasz. Dodawanie przypadkowych osób nie ma sensu, bo nic tym nie zyskasz, jeśli chodzi o relacje biznesowe.
Raz na jakiś czas poświęć chwilę, aby zobaczyć kogo chciałbyś poznać. Być może niektóre z tych osób spotkałeś już na szkoleniach, konferencjach lub innych wydarzeniach, ale nie miałeś okazji wymienić poglądów. Obserwuj profil tych osób, aby znaleźć wydarzenia, na których będą obecni. W ten sposób łatwiej będzie Ci doprowadzić do spotkania oraz porozmawiać z taką osobą, ponieważ z profilu dowiesz się o zakresie działań i ostatnich projektach, o których wspólnie możecie porozmawiać.
Obserwuj swoich potencjalnych klientów. Określ swoją grupę docelową, zastanów się jakim osobą, na jakich stanowiskach mógłbyś przedstawić ofertę swojego produktu lub usług. Zacznij od przejrzenia ich profilu na Linkedin, zapewne znajdziesz też informacje o stronie internetowej, którą swobodnie możesz monitorować. Następnie skontaktuj się z tymi osobami i wykorzystaj wiedzę, którą uzyskałeś dotychczas analizując ich stronę czy też profil zawodowy. Tym sposobem personalizujesz swoją ofertę i wyróżniasz się od wszystkich firm czy osób, które korzystają z szablonowych form kontaktu.
Bądź aktywny na swoim profilu. Zamieszczaj informacje o swoich osiągnięciach, publikuj aktualności z życia zawodowego, udzielaj się w grupach. Czasem wystarczy komentarz pod artykułem związanym z Twoją branżą lub udostępnienie video. W ten sposób docierasz do wszystkich osób, które masz w kontaktach. Zadbaj o to, aby Twoje publikacje były merytoryczne i eksperckie. Pokaż się z dobrej strony !
Dołącz do grup. Nie ograniczaj się tylko do swoich kontaktów. Dołącz do grup o wspólnych zainteresowaniach. Twoja aktywność w grupach trafia do wszystkich jej członków, dzięki temu Twoje treści dotrą do większej liczby osób.
Wejdź w interakcje z innymi. Kiedy na Twojej osi czasu pojawi się pozytywna informacja na temat Twojego klienta, partnera biznesowego lub kluczowego kontaktu – udostępnij ten post i oznacz osobę, której dotyczy „@ „. W ten sposób osoba o której wspomniałeś otrzyma powiadomienie, dowie się, że zamieściłeś wzmiankę. Warto tak budować relacje w mediach społecznościowych.
Napisz rekomendacje. W tym przypadku zazwyczaj działa reguła wzajemności. Gdy dodasz rekomendacje na temat swoich klientów, współpracowników to jest duża szansa, że odwzajemnią się tym samym. Rekomendacje pojawią się na Twoim profilu i zwiększą wiarygodność Twoich umiejętności.
Wymaga czasu, ale warto. Jeżeli będziesz regularny i każdego dnia roboczego poświęcisz 15-20 minut na realizacje powyższych działań to sieć Twoich kontaktów szybko wzrośnie, pozyskasz dzięki temu nowych klientów lub współpracowników, a Twój profil na LinkedIn będzie przynosił coraz więcej korzyści biznesowych.
Mój profil:
Zostaw komentarz