5 inspirujących landing page, na których warto się wzorować!

Strony docelowe (landing page) tworzy się w jednym celu: przekonanie odwiedzających stronę do podjęcia akcji, przejścia do kolejnego etapu w drodze do zakupu. Mimo, że ich cel jest bardzo prosty to w rzeczywistości stworzenie skutecznego landing page’a wymaga szczegółowego planowania i ciągłego testowania.

Niezależnie od tego co Twoja strona sprzedaje warto jest poszukać inspiracji wśród dużych marek, popularnych stron. Nie ma jednego wspólnego wzoru dla skutecznych landing page, nie jest to jedyny sytuacja, w której wyjście poza szablon się opłaca. Dlatego warto sprawdzić przykłady stron docelowych z różnych branż.

Szukasz inspiracji do stworzenia efektywnego landinga? Sprawdź wybrane przeze mnie przykłady poniżej.

5 inspirujących landing page

1. MuleSoft

To strona docelowa, z której warto brać przykład. Prostota i jasny przekaz to największe zalety. Zdjęcia, a tak naprawdę jedno zdjęcie  informuje o tytule e-booka. Nagłówek pokazuje wartość jaką uzyskają osoby, które zarejestrują się i pobiorą e-booka. Tylko jedno wezwanie do działania (zielony przycisk download), który wyróżnia się na tle całej strony.

Dobrym rozwiązaniem w przypadku tego e-booka byłoby pozbycie się menu górnego, ponieważ może on odwrócić uwagę odbiorców i przejdą oni na inną stronę serwisu. Aby sprawdzić czy rzeczywiście tak jest,konieczne jest przeprowadzenie testu A/B. Wersja A zostałaby w tej formie, którą widzimy na zdjęciu, natomiast wersja B prezentowałaby Landing Page bez menu górnego. Zakładam, że druga wersja będzie miała wyższy współczynnik konwersji 🙂

2. Codeacademy

Osoby, które projektowały tą stronę zadbały o szczegóły i dzięki temu bardzo mi się podoba. Zauważcie, że obrazek z prawej strony, czyli monitor komputera, który wyświetla znacznik HTML wraz z migającym czerwonym kursorem, dopasowany jest kolorystycznie do formularza po lewej stronie. To co przede wszystkim zwraca naszą uwagę to czerwony przycisk Call to Action z napisem „GET STARTED!”. Nie sposób nie zauważyć nagłówka, który jasno wyróżnia korzyści korzystania z Codeacademy i dlaczego warto się zarejestrować. Formularz bardzo krótki, wystarczy wypełnić 3 pola i potwierdzić, że nie jesteś robotem, aby dokonać rejestracji.

Idąc dalej osoby, które potrzebują więcej informacji, aby podjąć decyzje o rejestracji mogą obejrzeć film, który informuje do czego kodowanie, programowanie może się przydać bazując na prawdziwych historiach użytkowników Codeacademy.

Na samym dole strony docelowej znajdują się jeszcze opinie użytkowników Codeacademy, czyli kolejny dowód na to jak ta platforma jest przydatna dla wielu osób w nauce kodowania. To wszystko tworzy jedną wspólną całość. Myślę, że skuteczność tego landing page’a jest bardzo wysoka.

3. Grove Labs

Kolejny przykład sprytnej strony docelowej. To co podoba mi się w tym landingu poza prostotą jest humor w polach formularza. Od razu widać, że za tym projektem stoją ludzie, jest nieszablonowy. To sprawia, że chętniej podejmujemy decyzję o rejestracji i utożsamiamy się z tą marką. Tło zgodne z oferowanym przez firmę produktem czyli: ogród przez cały rok w domu.

4. Lyft

To co uwielbiam w przypadku strony docelowej firmy Lyft to skupienie się na głównej motywacji swoich odbiorców: łatwym zarabianiu pieniędzy. Szczególnie podoba mi się dodatkowy formularz na stronie, w którym wystarczy podać miasto oraz ilość godzin jazdy, aby poznać kwotę jaką mogą zarobić rejestrując się do Lyft. Co więcej po kliknięciu przycisku „Calculate” użytkownik nie zostanie przeniesiony na nową stronę tylko od razu pojawi mu się oczekiwana informacja. Wraz z kwotą zarobku pojawia się kolejny przycisk Call to Action, który zachęca do rejestracji. Bardzo sprytnie przemyślane i z pewnością wiele użytkowników przekonało się do podjęcia akcji.

Z drugiej strony możecie się zastanawiać, po co w takim razie dwa formularze. Lyft zadbał o użytkowników, którzy wchodząc na stronę są zdecydowani na rejestrację, bo być może przeczytali wcześniej na ich temat artykuł lub usłyszeli inną opinię i mogą zarejestrować od razu. Dla niezdecydowanych formularz, który przekonuje, że warto korzystać z platformy.

5. Tokeo.pl

 

Na koniec przykład z „polskiego podwórka”. Tokeo to platforma pośrednicząca pomiędzy ekspertami w danych dziedzinach, a osobami, które chcą rozwijać się, poszerzać swoją wiedzę. Eksperci wyznaczają stawkę, za którą będą dzielić się wiedzą z użytkownikami Tokeo. Przechodząc do strony docelowej, ma ona na celu zachęcenie ekspertów do rejestracji. Nagłówki na stronie krótki i zwięźle opisują wartość dla ekspertów – „Dołącz do nas i zarabiaj dzięki swojej wiedzy!” oraz  „Stwórz w sieci wizerunek najlepszego eksperta!”. Zaletą jest również krótki formularz, jednak wydaje mi się, że zrezygnowanie z pola „telefon” mogłoby zwiększyć współczynnik konwersji rejestracji. Aby potwierdzić to założenie należy przeprowadzić test A/B.

Dla osób, które jeszcze zastanawiają się nad rejestracją lub nie do końca wiedzą w jakiej formie działa portal, Tokeo udostępnia film obok formularza „Zobacz jak działa Tokeo”. Niestety film został udostępniony jako prywatny, więc nie można go na tą chwilę wyświetlić. Pod filmem więcej zalet platformy. Podsumowując landing przekazuje ekspertom najważniejsze informacje i zachęca do rejestracji. Jest przejrzysty i powinien dobrze konwertować.

A Twoim zdaniem, który Landing Page jest najlepszy ? Chętnie poznam Twoje przykłady !

Piotr Podbielski

SEM

Share
Opublikowane przez
Piotr Podbielski

Ostatnie wpisy

Jak mierzyć efekty pozycjonowania stron ? 23 najważniejsze wskaźniki

Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI – key performance indicators) są wykorzystywane niemal w każdej branży do…

5 lat ago

Jak w 5 minut pobrać napisy z video na Facebooku?

Jak wyeksportować napisy z video na Facebooku i kiedy może Ci się to przydać ?…

5 lat ago

Personal branding – jak budować markę osobistą i wykorzystać do promowania biznesu ?

Twoja marka osobista nie jest tym jak mówisz o sobie, ale jak inni mówią o…

5 lat ago

Jak wyprzedzić konkurencję w Internecie w 2019 roku ?

Bystrzy przedsiębiorcy i marketerzy w 2019 roku skupią się na pionowych materiałach video, aby budować…

5 lat ago

Poznaj strategie Video 3×3 oraz 1$ a Day, by w pełni wykorzystać możliwości content marketingu

Pod koniec sierpnia w Phoenix miałem okazje szkolić się u boku Dennis Yu i Logan…

6 lat ago

Jaki błąd popełniają firmy reklamując się na Facebooku?

Największym błędem firm reklamujących się na facebooku jest oczekiwanie natychmiastowej sprzedaży z tego kanału. Wyobraź…

6 lat ago