W poprzednim artykule „Optymalizacja konwersji – co to oznacza?” opisałem czym jest optymalizacja konwersji oraz zapoznałem Was z podstawowymi pojęciami związanymi z tym zagadnieniem. Obecnie koszty reklamy internetowej rosną czy to linki sponsorowane, pozycjonowanie, content marketing, wszystkie te metody są droższe. Coraz więcej firm korzysta z tych form reklamy w działaniach marketingowych, wzrasta konkurencja i zakres działań, które trzeba podjąć, aby wyróżnić się w Internecie. Stąd tak ważna jest optymalizacja konwersji. Pozwala zwiększyć prawdopodobieństwo, że osoby, które odwiedzą Twoją stronę internetową lub sklep zdecydują się do podjęcia decyzji o zakupie czy kontakcie z Twoją firmą.
Zazwyczaj największym wyzwaniem w optymalizacji konwersji nie jest sam proces optymalizacji, a przekonanie innych współpracowników, że ma to sens. W takiej sytuacji należy zacząć od kilku testów A/B, małych zmian na stronie, a następnie należy zbierać informacje zwrotne, które pokazują nam jak te zmiany wpłynęły na odwiedzających stronę. Jeśli jesteś odpowiedzialny za aktualizowanie strony, uruchom testy na niewielką skalę, które nie wymagają dużo Twojego czasu i są łatwo mierzalne. Pracuj na rzecz poprawy tych wskaźników, obserwuj statystyki, aby móc na końcu pokazać efekty reszcie zespołu.
Istnieje masa narzędzi, które ułatwiają tworzenie testów A/B, grupowanie użytkowników w segmenty i personalizowanie przekazu reklamowego, po prostu optymalizacje konwersji. Takim narzędziem jest także Marketizator, narzędzie stworzone przez polski zespół, z polskim supportem, z tego też powodu bardzo polecam. Narzędzie proste w obsłudze i pozwala wdrażać testy bez ingerencji w kod strony. Marketizator w połączeniu z innymi narzędziami jak HotJar, Google Analytics itp. pozwala w pełni kontrolować to co dzieję się w Twoim sklepie internetowym, analizować zachowanie użytkowników na stronie i wprowadzać przemyślane zmiany.
OPRÓCZ SAMODZIELNEGO WDRAŻANIA TESTÓW NA STRONIE MOŻESZ PRZEKONAĆ WSPÓŁPRACOWNIKÓW DO ULEPSZANIA STRONY INTERNETOWEJ WYKONUJĄC JEDNĄ Z TYCH CZYNNOŚCI:
- Podziel się z nimi artykułami o optymalizacji konwersji z tego bloga 🙂
- Identyfikuj problemy na stronie i poprawiaj je, wspomagaj się narzędziami jak Marketizator, efekty przekonają innych.
- Angażuj znajomych albo klientów, aby zgłaszali problemy, które napotykają przeglądając stronę.
- Pamiętaj, że kilka dni testu to za mało, przyjęło się, że minimalny czas testu A/B to dwa tygodnie, aby móc wyciągać trafne wnioski.
Bogatszy o doświadczenie, posiadając statystyki, które udowadniają, że strona internetowa wymaga poprawy, aby użytkownicy podejmowali oczekiwane działania masz wszystko, aby przekonać zespół, że warto optymalizować konwersję.
TERAZ ODPOWIEDŹ NA PYTANIE, DLACZEGO OPTYMALIZACJA KONWERSJI JEST TAKA WAŻNA?
1. Zawsze jest miejsce na poprawę
Uważasz, że Twoja strona jest świetnie zaprojektowana i przynosi Ci wystarczająco wiele klientów? Uwierz mi, że zawsze możesz poprawić proces realizacji konwersji, aby był jeszcze prostszy w realizacji dla użytkowników. Poprawiając współczynnik konwersji chociaż o 2% uzyskasz większy większą ilość zamówień w ciągu miesiąca przy tej samej ilości odwiedzin, a to sprawia, że również Twój przychód jest wyższy.
2. Płatna reklama w Internecie jest coraz bardziej kosztowna i konkurencyjna.
Płatne reklamy w Internecie to świetny sposób na sprowadzenie dużej ilości użytkowników na stronę, ale jeżeli strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana to większość odwiedzających szybko z niej ucieknie. Konkurencja jest coraz większa, co wpływa także na wzrost kosztów pozyskania użytkownika, dlatego tak ważne jest, aby przekonywać odwiedzających do podjęcia konkretnych akcji na stronie – to właśnie cel optymalizacji konwersji.
3. Optymalizacja to także dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców.
Nie sposób jest gromadzić ogromne ilości użytkowników na swojej stronie, jeżeli większość z nich nie jest zainteresowana ofertą. Docieraj do osób, które poszukują i potrzebują Twoich produktów, a jeżeli spełnisz ich oczekiwania to pomogą Ci w działaniach marketingowych rekomendując produkt innym.
4.Niższy koszt pozyskania klientów
To oczywiste, podwajając współczynnik konwersji zmniejszasz o połowę koszt pozyskania klienta (CPA). Każdemu z Was życzę takich efektów.
5. Maksymalizacja zysków
Ze względu na to, że większy procent odwiedzających sklep staje się Twoimi klientami, a koszt ich pozyskania jest niższy to rosną Twoje zyski. Im lepszy współczynnik konwersji tym więcej zyskujesz Ty i Twoja firma.
6. Więcej pieniędzy na pozyskanie nowych użytkowników
Idąc dalej, im większy zysk z obecnych klientów tym większy budżet możesz przeznaczyć na pozyskiwanie kolejnych, a dzięki optymalizacji konwersji i analityce internetowej wiesz, które formy promocji najlepiej dotychczas się sprawdzały.
7. Staniesz się cenniejszy dla zespołu i współpracowników
Posiadając wiedzę o optymalizacji konwersji i przekładając ją na efekty stajesz się cenny dla osób, które z Tobą współpracują.
8. Mniejsza liczba przypadkowych odwiedzających
Optymalizacja konwersji ma na celu również dotarcie z przekazem marketingowym do wybranej grupy odbiorców. Właściwie segmentując użytkowników możesz dopasowywać treści i elementy na stronie do konkretnych potrzeb, dzięki temu nie tracisz budżetu na przypadkowych odwiedzających.
9. Zwycięzca bierze wszystko
Znasz to powiedzenie – „Zwycięzca bierze wszystko”. Sprawdza się też w Internecie, klienci wybierają najlepszych, niekoniecznie najtańszych, ale firmy, które oferują określoną korzyść, której nie mają inni. To wcale nie takie trudne, aby odnieść sukces w Internecie wystarczy być nieco lepszym od innych, ale lepszym. Optymalizując stronę krok po kroku będziesz dostarczał użytkownikom to czego chcą, czego poszukują, a to wystarczy, aby być trochę przed konkurencją.
10. Nieustanny rozwój
Dzięki optymalizacji konwersji stale idziesz małymi krokami do przodu i zwiększasz swój udział, swoją szanse na zaistnienie w oczach grona klientów. Zwiększasz ruch na stronie, tym samym pozyskujesz więcej klientów, efektem czego jest większy zwrot z inwestycji z reklamy. Tym sposobem zdominujesz rynek zanim się zorientujesz !
Podobało się? Podaj dalej!
Zostaw komentarz